Biciklom po Južnom Kučaju - Flying man`s blog

Biciklom po Južnom Kučaju

vrtaca   Toliko toga lepog imamo oko sebe, toliko lepe prirode i predela nas okružuju, a toliko toga nikada ne vidimo i ne doživimo iako nam je na dohvat ruke. Kada sam se prošle godine vratio vožnji bicikle, nisam ni pomislio da ću zaviriti u neke kutke moje okoline. Iz dana u dan kako se kondicija vraćala, kako su se povećavali apetiti, kako sam upoznao neke nove ljude, tako sam počeo da stižem do magične prirode i nekog unutrašnjeg ispunjenja. Prizori kao iz bajke su se nizali, nova prijateljstva su se radjala, nizali su se kilometri pa tako je došla i ova vožnja…

pripreme-za-voznju   Čim sam video najavu za ovu vožnju na FreeBiking forumu znao sam da ću da se priključim ekipi. I ako sam što bi se reklo lokalac na tom terenu, nisam bas puno vozio tu, sem jedne vožnje do šumske kuče na Velikoj Brezovici, preko Malog Izvora, Faca Velja… Još kako je bila odlična prognoza sve obaveza sam uklopio da tog dana budem slobodan. Veliki broj prijavljenih za vožnju garantovao je dobro društvo, iako nikog nisam do tada poznavao lično, pa nije bilo sumnje da ću da propustim vožnju. Mesto okupljanja i početak vožnje je motel Koliba na Grzi, i sam početak planiran je za 8h. Po samom dolasku već me je iznenadio broj ljudi koji su stigli i odmah sam krenuo da se spremam za vožnju. Pošto je bilo ljudi iz različitih krajeva, pa i dosta udaljenih kasnilo se skoro ceo sat sa polaskom. Ali kako je sve više ljudi pristizalo bilo mi je drago da nas ima u tolikom broju. Ja sam izbrojao oko 46-47. Posle zajedničke fotografije krećemo oko 9h na vožnju. Pravac kretanja je od Grze ka magistralnom putu Paraćin – Boljevac – Zaječar, a onda preko prevoja Čestobrodica i Straže do Velike Brezovice.

lovacki-dom

Krećemo samouvereno i odmah napadamo zavidan uspon uz Čestobrodicu, tu se mnogi, uključujući i mene rešavaju suvišne garderobe. To je bio prvi i najveći uspon, posle koga je sledio spust do Straže. Sa Straže kreće uglavnom blagi uspon pa ponekim kraćim spustom. Tu se grupa polako razvukla i razdvojila. Put je solidan makadam, polako vijuga kroz prelepu prirodu ofarbanu crvenim i zlatnim bojama jeseni. Pravimo češće a kraće pauze da se grupa skupi. Prolazimo i pored šumarske kuće “Javorak” gde jedan deo ekipe ostaje dok sam ja u grupi koja se tu nije zadrzavala. Meni uglavnom ne prijaju duge pauze, koliko god lepe bile. Uvek mi bude tesko da nastavim vožnju posle takve pauze kada se mišiči ohlade. Izlazak na veliku Brezovicu ožme oduvek odusevljava. Ogromna ravnica sa zelenim travnatim tepihom prosto odmara oči. Kroz sredinu ravnice vodi odličan makadamski put ka 4km udaljenoj šumskoj kući i lovačkom domu, a sa obe strane na obodima postoje pastirske bačije na kojima pretpostavljam da može da se kupi odličan sir.  Sama okolina lovačkog doma je predivna, u dvorištu postoji bunar sa hladnom planinskom vodom. Tu pravimo dužu pauzu, ručamo i upijamo tople zrake jesenjeg sunca. Polako se okuplja cela ekipa. Posle dobrih sat i nešto pauze, odmaranja i ćaskanja krećemo ka Grzi. Prolazimo opet istu ravnicu, divimo se još jednom prirodi i konjima koji pasu okolo. Sada nas očekuje malo lošiji put, sa čestim barama i blatom. Uglavnom put nas vodi preko Troglan bare, Velikog Igrišta uglavnom nizbrdo ali sa kraćim i čestim usponima koji umeju da izmore i teško padaju posle četrdesetak predjenih kilometara. Jurimo niz puteve prekrivene opalim lišćem koji sakrivaju kamenje. Vidim da imam dosta problema sa proklizavanjem zadnjeg točka i baš mi je problem da se zadržim na bajsu.

jezerce-grzaNa izlazu iz jedne krivine, u punoj brzini nalećemo na drvo koje je preprečilo put. Prelazimo prepreku pomažući jedno drugome. Tu se vidi solidarnost i drugarstvo, i dok je Saša pomagao drugima ja sam iskoristio priliku da slikam kako pomaže ostalima. Bravo Sale… Kako je grupa od nas desetak prešla prepreku, krećemo u završni spust do asfalta koji ce nas posle jurnjave po tom odličnom asfaltu dovesti do većeg donjeg jezera. A jezero na kraju dana je čarobno, mirno i opuštajuće. Ne propuštam priliku da uživam u prizoru i da pokušam da uhvatim taj trenutak aparatom. Odatle krećemo par kilomedata desno i izbrdo ka manjem jezeru i izvoru reke grze. Hladna voda prija umornom telu, dok se divimo slapovima Grze. Pravimo jos po koju fotku i krećemo u završni spust ka našem cilju restoranu Koliba odakle smo i krenuli. Odmah po povratku sam spakovao bajs u auto, otišao da se okrepim uz pivo i još pokoju priču sa prijatnim društvom. Nažalost zbog obaveza morao sam ubrzo da krenem kući.

Na kraju da sumiram, bilo je tu predjenih oko 60km, puno šale, smeha i pozitivnih misli, novih prijatelja i želja za nekim narednim vožnjama. Definitivno ako se zapitam da li ima nešto lepše u životu, odgovor bi bio sigurno da ima. Ali i ovakve vožnje i provedini dani čine život kvalitetnijim i lepšim, i čine da se svi problemi i obaveze isključe makar na kratko.
Hvala svima koje sam upoznao i koji su učinili da se ni jednog trenutka ne osetim kao neznanac, pa zato neću da pominjem nikoga posebno jer nisam sve upoznao, a nekima nisam ni imena zapamtio.

Pozdrav do neke naredne vožnje i druženja.

vikendica vrtaca verica-i-ja veliko-igriste velika-brezovica4 velika-brezovica3 velika-brezovica2 velika-brezovica1 velika-brezovica veci-deo-ekip uspon-uz-cestobrodicu tabla-pesterac solidarnost slapovi-grze sale-pozarevac rampa priroda2 priroda1 priroda pripreme-za-voznju polazak-sa-grze polazak nase-bivse-imanje most-pesterac mostic modesty mlade-bukve lovacki-dom konji jezero-grza1 jezero-grza jezerce-grza ja2 ja1 ja izvor-grze1 izvor-grze grza ekipa-pedala ekipa-kod-stale ekipa cetinari cestobrodica ceka-veliko-igriste bukve bajs

Da bi ste videli detalje rute, kliknite na ikonicu “lupe” koja se nalazi ispod mape.

P.S  U slučaju da ne vidite pri prvom otvaranju taba “Detalji” widget sa tekom i visinskim profilom, refrešujte stranicu pa će se opet učitati (neka greška u njihovom widgetu).